Odyniec znad kominka

Jedno spojrzenie na medalion sprawia, że momentalnie odżywają łowieckie emocje, a sceny z polowania stają nam przed oczyma.

Warto zaprezentować w ten sposób szczególnie cenne dla nas zdobycze. Radzimy, jak podczas zdejmowania skóry ze strzelonego zwierza ustrzec się błędów, które najlepszego preparatora pozostawią bez szans.

Miałem okazję zwiedzić muzeum Ernesta Hemingwaya mieszczące się w jego dawnej rezydencji Finca Vigia na przedmieściach Hawany i muszę przyznać, że pisarz miał gust. Przestronną willę urządzono ze smakiem, na ścianach znalazł się talerz z wizerunkiem głowy byka pocho­dzący z pracowni Pabla Picassa, a obok zawisły wielkoformatowe zabytkowe plakaty zapowiadające korridy. Rzecz jasna, nie mogło zabraknąć śladów innej z wielkich pasji Amerykanina – trofeów łowieckich. Choć znajdują się wśród nich i czaszki lwów pochodzące z dwóch wypraw na Czarny Ląd, i imponujący wieniec marala, to uwagę zwracają przede wszystkim znakomicie wyko­nane medaliony antylop i bawołu. Nie ma wątpliwości, że to właśnie ten sposób eksponowania myśliwskich zdobyczy szczególnie Hemingwayowi odpowiadał. Dlaczego?

W nieukończonej książce „To co prawdziwe o świcie” pisarz zre­lacjonował swoje ostatnie safari w Kenii w 1953 roku. Strzelił wtedy – „w sytuacji krytycznej” – samotnego bawołu, który trafił na kuchnię. Jego urożenie okazało się jednak na tyle mocne, że Hemingway zdecydował się zachować je na pamiątkę. […]

Cały tekst w styczniowym numerze „Łowca Polskiego”

Bartosz Marzec / fot. Shutterstock, archiwum Pawła Kowalczyka.

  • ________________________

  • Warto przeczytać

    • ©Łowiec Polski 2013
    • projekt - Unia Interactive

    Facebook

    Twitter

    Google Plus


    • 15 Jan 2018

    • 13 Jan 2018

    • 12 Jan 2018

    • 11 Jan 2018

    • 10 Jan 2018

    • 9 Jan 2018

    • 7 Jan 2018

    • 6 Jan 2018

    • 5 Jan 2018

    • 4 Jan 2018