Sierpniowa lektura

0
423

Jak wypełnić ostatnie dni oczekując na otwarcie sezonu na pióro? Oczywiście lekturą sierpniowego „Łowca Polskiego”!

O wyzwaniach jakie czekają adeptów łowiectwa zanim jeszcze wstąpią w szeregi polskich myśliwych pisze Krzysztof Turowski. Nasz „naczelny” – Bartosz Marzec wspomina sylwetkę Bronisława Zielińskiego i zdradza mazowiecką recepturę na starego byka. Historia króla polskich lasów widziana z perspektywy pradoliny Bzury opowiedziana przez Marcina Kunikowskiego przygotowuje nas powoli do rykowiska.

Dla wielu z nas to najwspanialszy okres w kalendarzu polowań i zarazem najbardziej emocjonujący. To właśnie emocje często powodują, że strzał nie jest precyzyjny. Wtedy potrzebny jest zdrowy rozsądek i wiedza niezbędna do poszukiwania postrzałka i o niej przypomina nasz „pokładowy” ekspert.

Nie brakuje oczywiście „skrzydlatych” tematów. Karuzelę z grzywaczami rozkręcił Wacław Matysek zdradzając jak osiągnąć sukces przygotowując się do polowania na leśnego gołębia. Na kaczki z kolei bez dobrze ułożonego psa nie można się wybierać. Trzeba go tylko namówić, żeby przyniósł nam kaczki z pola lub wody. A jak to zrobić zdradza Andrzej Wilczopolski.

Na co zwrócić uwagę i jakie najczęściej popełniamy błędy przy wyborze bażantów do naszych łowisk opisuje Krzysztof Kowalewski, prowadzący od lat wolierową hodowlę tych kuraków.

Jest też solidna porcja informacji z kraju i świata oraz jak zwykle doskonałe felietony naszych uznanych autorów. Specjaliści od „żelaza” tym razem o klasycznych nadlufkach oraz wadach, zaletach i mitach narosłych wokół popularnych kalibrów. W wakacyjnej kuchni niepodzielnie królują polędwiczki z dzika Tomka Łagowskiego i piekielna kuchnia Kuby Wolskiego.

Smacznego i dobrej lektury!